Egy hónap alatt lett a Tik Tok sztárja ez a magyar nő

Egy hónap alatt lett a Tik Tok sztárja ez a magyar nő

Egy hónap alatt lett a Tik Tok sztárja ez a magyar nő

#szeretelvesz a közösségi média új csillaga, egy hónap alatt tízezres követői bázist épített. A 38 éves marektingvezető rövid videóiban a legidegesítőbb social média kliséket figurázza ki, és szórakoztatja azt, aki érti a poént. Tik Tokon és Instagramon is jelen van, szereplőjeként és szakemberként látja a különbségeket, észleli a trendeket. Rákérdeztem, hogyan indult, és mi a célja a szarkasztikus, sírva-röhögős videóival, amiben faarccal szembesít minket a leghülyébb szokásainkkal Facebookon. hashtagmegykisztoriba.

Redelle: Miért kezdtél el videókat készíteni és mi vitt rá, hogy kiküld a digitális nagyvilágba?

#szeretelvesz: A barátaimmal a pandémia alatt csak online tudtuk tartani a kapcsolatot. Öten csajok röhögcséltünk egymás között. Blőd felvételeket készítettem, amiben pucolom az ablakot és mutogatom nekik az ablaktisztító cikkszámát, vagy felvettem, hogy én hogyan szoktam fogat mosni. A kis mikroközösségemet akartam szórakoztatni, és arra nem is gondoltam, hogy ez másnak is lehet vicces. A barátom, miután megnézte, azt mondta, hogy ez Tik Tokon nagyot menne. Ő ültette el ezt a gondolatot a fejemben. Addig rágódtam rajta, míg le tudtam tenni azt a félelmet, hogy mi lesz majd, ha kikerülök a nyilvánosság elé. Tulajdonképpen neki és az ő támogatásának köszönhetem, hogy belevágtam.

Redelle: Miért pont Tik Tok?

#szeretelvesz: Marketingesként már régóta követem, mert szerintem fontos lehet a marketing mixben, bár sokan idegenkednek tőle, de bizonyos márkák esetében például elengedhetetlen számolni vele. Sokaknak a Tik Tok még mindig az a platform, ahol a tinik tátognak, és hülye táncfigurákból csinálnak kihívásokat.

Redelle: Téged nem befolyásol, hogy a hírek szerint a Tik Tok egy kínai kémszoftver, ami raktározza, használja esetleg visszaél az összes személyes adatoddal?

#szeretelvesz: Aki okostelefont használ, kénytelen tudatában lennie, hogy ez bármely más alkalmazással is megtörténhet, ezért ez engem nem befolyásolt, de látom, hogy sokan elzárkóznak előle. Én nagyjából 3 éve töltöttem le az alkalmazást, ott volt a telefonomon, de ritkán néztem, akkor még valóban csak tátikáztak rajta a gyerekek. Egy évvel ezelőtt kezdtem el többször megnyitni, mert észrevettem, hogy más social media felületeken is átveszik a videókat a Tik Tokról.

Régen a Facebook is az egyetemisták találkozóhelye volt kizárólag, az Instagramon pedig travelbloggerek mutogatták csupán a fotóikat. Mostanra látjuk mivé fejlődött mindkettő. Így van ez a Tik Tokkal, ami elképesztően növekszik és hasít egyre szélesebb rétegben.

Redelle: Az látható, hogy egyre színesebb témákban jelentkeznek Tik Tokkerek, téged mi ihletett és melyik videó jelentette a berobbanást?  

#szeretelvesz: A közösségi média annyira inspiratív közeg, nem is kell nagyon gondolkodni a témákon. A legtöbb nézettséget eddig az a vacsoratippem generálta, amihez semmi más nem kell csak egy tízezres. Tulajdonképpen ezzel “futottam be”, de az állandóan visszatérő, napi hírfolyamba bekerülő agyonposztolt, öntömjénező események is nagy kedvencek: születésnap, eljegyzés, baba születése.

Ha megvan a téma, azokhoz automatikusan kapcsolok még kliséket, szavakat, gondolatokat, amit bele lehet fűzni a történetbe. Az évek alatt úgy hozzá lehet szokni a posztok nyelvezetébe, a beállított fotókba és tartalmakba, hogy könnyű ihletet meríteni.

Redelle: A téma az utcán hever, azaz csak nyisd meg a hírfolyamot. Mennyi idő míg elkészül egy videód?

#szeretelvesz: A videó előkészítése alig vesz időt igénybe, a témákat egy jegyzetben gyűjtöm a telefonomon, kitalálom mi legyen a konkrét poénja. Aztán még összeszedem a gondolataimat, kapcsolok hozzá megszokott, agyonszajkózott, közhelyes dolgokat és felveszem, ez nagyjából öt perc. Ha berepül egy bogár az a képbe, vagy bakizok egyet, akkor lehet egy kicsivel több.  

Redelle: Ehhez kell némi tehetség, más órákig sminkel és készít száz felvételt, befogja a barátnőjét, pasiját fotósnak. Te semmilyen digitális segédet nem használsz videókészítésnél?

#szeretelvesz: Nem, és ehhez ragaszkodom. Nincs ringlámpám, sem stylistom, nem filterezek. Egyszerű oka van annak is, hogy színes, nyomtatott képeket mutogatok: béna vagyok videószerkesztésben. Nem is akarom megtanulni nincsenek felesleges óráim arra, hogy beúszó képekkel, mindenféle effekttel pepecseljek. Ezért jött az ötletem, hogy kinyomtatok tipikus, a hírfolyamokban előszeretettel használt fotókat, és ezzel megtöröm a digitális világot, visszaviszem kicsit analógba a nézőimet. A helyszín eddig mindig a konyhám, mert ott jók a fények. Volt, hogy hazaestem a strandról, ahol megfogalmazódott bennem egy gondolat, aztán pár perc alatt felvettem. Erős mondanivaló, egy sajátos eladásmód, hozzá ez az egyszerűbb képi világ, ez az, ami úgy látszik, működik. Nekem nagyon fontos, hogy ne legyen művi.

Redelle: Különben saját magadat is kifigurázhatnád.  Arra viszont volt már példa, hogy üzentél az öltözékeddel.

#szeretelvesz: Egyetlen videómnál volt eddig tudatos a pulcsiválasztás, mert épp aktuálisnak éreztem és a párválasztás volt a témám, így került rám a Szabad. feliratú felsőrész. (A TASZ által értékesített felsőrészeket az egyenlő szabadságjogokért Hitka Viktória képzőművész tervezte még 2018-ban, a pedofiltörvény elfogadása idején újra aktualitássá vált 2021 júliusában – a szerk.) Nem áll szándékomban, hogy politikai síkra tereljem a tartalmaimat, de nekem ez akkor fontos volt. Ha tízezer nézőből páran megkérdezik, hogy honnan van a pulcsi, mit jelent, és vannak, akik esetleg meg is rendelik és támogatják ezzel az ügyet, az már bőven elég.

Redelle: Apropó kommentelők, vannak gyalázkodók is?

#szeretelvesz: Nagyon pozitív a fogadtatás, olykor érkeznek negatív kommentek, például, hogy és neked ezzel mi a bajod, biztos irigykedsz. Vagy, hogy miért beszélsz ilyen fapofával, híradós vagy? De a legtöbben tudnak azzal a jelenséggel azonosulni, amit megfogalmazok, mert keretbe foglalja az utóbbi 5 év social media archetípusokat. Egyébként általában olyan hozzászólásokat kapok a videókhoz, hogy hogyan tudom végigcsinálni ilyen faarccal, és hogy-hogy nem röhögöm el magam közben?

Redelle: Instagramon és Tik Tokon is jelen vagy, milyen különbségeket látsz a két platform között?

#szeretelvesz: Szinte egyszerre indítottam a videókat két alkalmazáson, egy nap különbséggel július elején. Tesztelem, hogy melyik miképp működik. Érdekes, hogy a Tik Tok algoritmusa sokkal barátságosabb és hálásabb, azaz hozza organikusan az elérést és a követőket. A legnépszerűbb videómat a Tik Tokon több, mint 225 ezren látták, 17900 lájkot, ugyanez a tartalom az Instagramon 533 megtekintés és 43 kedvelést. Tik Tokon a követők száma a mai napon 9982, ebből 77,3% nő és 22,7% férfi. Instagramon a rajongók száma pedig csupán 425, nagyon lassan épül, napi 5-10 az új követőm van. Ebből látszik, hogy a TikTok organikus elérése messze jobb, mint az Instagram vagy a Facebook. Algoritmusa eltérően működik attól, amit eddig megszokhattunk. Be tudja pörgetni az ajánlóba a tartalmakat, ezért van az, hogy az első videóink közül lesznek olyanok, amik meglepően magas nézettséget hozhatnak. Marketinges szemmel nézve, a TikTok egy olyan platformmá nőtte ki magát, ahol a kezdő fiókok egyik napról a másikra berobbanhatnak a köztudatba, és százezres nézettségeket zsebelhetnek be.

Redelle: A Facebook már szóra sem érdemes, nem menő, lejárt lemez?

#szeretelvesz: Magánemberként nagyon ritkán nézem már meg a Facebook hírfolyamát, de a munkámból kifolyólag, mint hirdetési felülettel nyilván számolnom kell. A messengert használom napi szinten, de médiafogyasztásáom totál eltolódott például a podcastok irányába YouTube-on, Spotify-on.

Redelle: A videóidban ugyancsak parodizált hashtagekre nincs is szükség? Laikus szemmel egy külön tudománynak tűnik jól hashtegelni, azt szajkózzák a szakértők, hogy anélkül nincs is elérés.

#szeretelvesz: Az első két posztomnál egyáltalán nem hashtegeltem, biztosan van ennek tudománya, de szándékosan nem használom. Pár hashtaget használok, de nem látok különbséget, hogy hashtag miatt felkapottabb lenne egy-egy videóm. Kísérleti jelleggel indítottam a csatornáimat, ezért nem is építem olyan tudatosan.

Redelle: A terveid között nem szerepel, hogy milliókat érő influenszer légy, akinél sorban állnak majd a hirdetők?

#szeretelvesz: Egyelőre azt mondom, hogy nem szeretnék az lenni. A célom alapvetően a szórakoztatás. Mindig is érdekes volt számomra, hogy hogyan tudok adott esetben megértetni valamit az én szemszögemből, belátás, beláttatás eszközével. Szeretek véleményt alkotni és viccelődni és erre ez a felület most tökéletesen alkalmas. Nincs sok tapasztalatom, kezdő vagyok, de azt látom más Youtuberek, Tik Tokkerek és Instások tartalmain, hogy baromi nagy meló mindig valami újat kitalálni, önazonosnak lenni, közben megfelelni a követők elvárásainak. Mindig ütősnek, mindig viccesnek lenni nehéz.  Látom az az általam is nagyra becsült social média sztároknál, hogy gyártják a tartalmat, de aztán belefáradnak. Nálam is megtörténhet, hogy egyszercsak kimerülnek a témák, de szerencsére egyelőre rajtam nincs nyomás.

Redelle: A hírnévre, a nyilvánossággal járó mellékhatásokra felkészültél?

#szeretelvesz: Nem hiszem, hogy ezektől a tartalmaktól híres leszek. Nem szeretnék a magánéletembe sem betekintést nyújtani. Marketingvezető vagyok egy magyar cégnél, a főnökömnek például fogalma sincs róla, hogy csinálok ilyen videókat. Lehet, hogy eljön az a pont, amikor le kell ülnöm vele és megbeszélni. Már az is furcsa, hogy a fiatalabb kollégáim belájkolnak, aztán másnap összekacsintunk a folyosón. Nekem bőven elég, hogy ha a videók révén megismerek érdekes embereket, de főleg saját magamról tanulok, és az sem utolsó szempont, hogy erősíti az önbizalmamat. Amikor Balázs Andi, komika vagy Síkideg például az elsők között követett be, az nagy lendületet adott, hogy talán tényleg vicces, amit nyújtok. Nem célom, hogy egy héten belül 15 ezer új követőt szerezzek.

Redelle: A humor, amit használsz közel áll a stand-uphoz. Gondoltál már rá, hogy élőben is kipróbáld magad?

Dehogy, az nagyon nehéz műfaj, én keveseket tartok igazán tehetségesnek, nagyjából Bödőcs és Kőhalmi zsenialitásánál ki is merül számomra a magyar stand-up. Nem érzek magamban annyi tehetséget, és az életem nem feltétlenül arról szól, hogy viccelődjek 8 órán át. Sok krízisen átsegített, gyógyító szerepe van a humornak, ezt észreveszem a rajongók visszajelzéseiből. De azzal is tisztában vagyok, hogy ez egy réteghumor, és van, aki nem is érti, hogy mi ezen a vicces. Nekem az, és addig fogom csinálni, amíg engem is szórakoztat.

#szeretelvesz tudatosan nem vállalta polgári nevét az interjúhoz.

Facebook Comments